|
|
|
celler
|
alella vinicola
|
|
varietats
|
Pansa Blanca
|
|
regió
|
alella
|
|
anyada
|
2008
|
|
|
|
historia
|
Un dels vins blancs que s’ha comercialitzat arreu del mòn des de fa més de cent anys. Antigament s’elaborava amb criançes molt llargues en tines de fusta de grans volums, durant més de tres anys, adquirint la Pansa blanca un personal i especial bouquet molt apreciat durant gran part del segle XX.
Les tendències de mercat en les últimes dècades han influenciat gradualment les tècniques de vinificació d’aquest vi, desapareixent poc a poc les llargues criançes en fusta, donant el protagonisme a la fruita, la Pansa blanca, que sense perdre la contundència en boca (clima mediterrani!) ha guanyat en frescura i aromes primaris de fruites blanques fresques, anisades i en anys concrets florals i més melosos.
|
|
elaboració
|
S’han elaborat 35.000 ampolles de 0,75 cl.
Ha estat una anyada atípica a la major part del Mediterrani: temperatures mitjanes menors que les habituals i plujes més abundants. Això ha permès madurar lentament els raïms i generar un perfil aromàtic molt més intens i floral, a la vegada que s’ha mantingut molt l’acidesa en boca donant lloc a vins molt més frescos i perfumats del que és habitual a Alella.
S’ha criat en inoxidable amb les pròpies lies fines des del mes de novembre fins el febrer per donar-li untuositat, volum i millor evolució al pas del temps.
|
|
notes de tast
|
Color groc pàl.lid amb reflexes verdosos, net, brillant i transparent.
En nas trobem una intensitat elevada d’aromes afruitats. Destaquen notes de poma, pera, cítrics i mandarina. També apareixen aromes de litxi, fonoll i d’altres més florals (flor de llimoner).
En boca presenta una frescura notable equilibrada amb el grau alcohòlic, tot el conjunt acompanyat per la textura característica que s’hi troba als vins de Pansa blanca d’Alella. Sabors que recorden l’aroma trobat en nas, final de gust intens i de recorregut mig.
|
|
maridatge
|
S’adapta perfectament als aperitius, anxoves, seitons a la andalusa, llenguado a la planxa, xipirons, encenalls de pernil de gla, carpaccio de salmó i bacallà, pebrots del piquillo farcits de brandada de bacallà, peixets fregits o al forn amb patates, gambes a la planxa, pèsols del Maresme, sarsueles,....
|
|
grau alcoholic
|
12,5 % vol.
|
|
|
|
preu
|
6,30 €
|
|
quantitat
|
|
|
|
|
|
|
|
enoturisme
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|