cercador
 
tipus
 
regions
 
comanda
 

EMPORION 2004

 
EMPORION 2004
celler mas llunes vinyes i cellers
tipus vi negre
varietats Cabernet Sauvignon (45%), Garnatxa (6%), Samsó (38%), Syrah (11%)
regió empordà
anyada 2004
 
el nom
EMPORION és el nom de l´antiga colònia grega fundada pels foceus, l´actual Empúries, on es van trobar les referències vitivinícoles més antigues de la península ibèrica, datades el segle VI aC. i d'on prové el nom EMPORDÀ que identifica la comarca i la Denominació d´Origen.
El cavall alat Pegàs identificava EMPORION a les monedes (dracmes) que s´encunyaven a la colonia en època dels grecs i posteriorment dels romans.
producció És de 4.312 ampolles de 75 cl. i 140 ampolles màgnums de 150 cl.
elaboració Les diferents varietats van fermentar seperadament en dipòsits inoxidables de fermentació refrigerats a una temperatura constant de 24º C. Es van realitzar dos remuntages diaris, descubant als 30-40 dies d´inici de la fermentació, segons varietat. La prolongació de l´encubat es va determinar per tast.
La fermentació malolàctica es realitzà en dipòsit.
Es va sometre a mínims tractaments de clarificació i filtració abans de l´embotellar.
criança 12 mesos en bótes noves de roure francès Alier de torrat mitjà i lleuger.
grau alcohòlic 15 % Vol
nota de tast Color cirera picota madura. Aroma intens, especiat, balsàmic, fruits del bosc molt madurs, fruites vermelles macerades, fusta ben integrada. En boca és saborós, potent, ple, estructurat, elegant i equilibrat.
nota gastronòmica Combina molt bé amb carns blanques i vermelles, carns gelatinoses, guisats, caça, formatges, amanides  i entrants vegetals, peix i arrossos.
 
preu
75,00 € / caixa x 6
quantitat
 
 




 
enoturisme
regió
entrada
vinum.cat
nits
  
 
Regions vinícoles
 
cellers
 
notícies
 
Vinum.cat
 
contactar
 
disseny Usón amb tecnologia Icnea