La comercialització de productes alimentaris a través de la xarxa és una tendència a l’alça. El vi és un dels productes més demandats per aquest nou canal de venda.
A Espanya, els canals de venda tradicionals segueixen representant una part molt important de la distribució de productes alimentaris. Tot i així, alguns productes com el vi, l’oli d’oliva, el formatge i el pernil ibèric es venen cada cop més per Internet.
Fins i tot en l’actual situació de crisi, les vendes per aquesta nova via estan creixent en detriment d’un menor consum a bars i restaurants, per la possibilitat d’obtenir el producte a preus més baixos. Però hi ha altres motius que expliquen aquest augment, com són la comoditat de comprar des de casa o la possibilitat de consultar més informació sobre el producte que es vol comprar que a determinats establiments.
Segons un estudi francès realitzat per Vente-privee, el 79% dels consumidors de vi a Espanya també el compren per Internet, un percentatge molt superior al d’Alemanya (51%) o França (44%). L’estudi també indica que les preferències no canvien a la xarxa; el vi negre segueix sent el més apreciat pels europeus, tant a les vendes online com als canals de venda tradicionals.
Sens dubte, les possibilitats que ofereix Internet per a la comercialització són immenses. I tot i que Espanya encara està lluny de números com els d’EUA, que el 2012 va superar amb la venda de vi a Internet el seu volum d’exportacions, Espanya ja se situa a la quarta posició dels països que més facturen en comerç electrònic d’Europa.
|